Livet med Lowe

Detta är min berättelse om hur det är att få ett barn, ett prematurbarn. Hur livet på kort tid kan vändas helt upp och ned. Välkommen att följa mig och min älskade familj!

Inte tillräckligt

Publicerad 2014-12-18 23:01:18 i Allmänt,

6 juni var en helt underbar dag. Äntligen fick jag hålla i mitt lilla mirakel.
Jösses vilken känsla. 
Att man behövde sitta med vår lille kämpe i minst tre timmar var i detta läget inget jobbigt alls.
Det kan låta länge med tre timmar och det finns säkert många som undrar varför just denna tid.
Att bli förflyttad från kuvös tar väldigt mycket på barnets energi samt att det som sagt är ett projekt att flytta.var
 
Det var väldigt skönt att det fanns något bra denna dag eftersom läkarna under natten varit tvungna att sätta in medicin pga att Lowes ductuskärl inte krympte tillräckligt. 
Vi hade väl det i baktanken, såklart fanns även operation med i tankegångarna men man hoppas ju
så länge det går.
Det var bara att hålla tummarna att det skulle räcka med medicin och att han inte skulle råka ut för någon infektion eftersom medicinering för ductus är inte permanent. Kärlet kan helt enkelt öppna sig igen om han skulle bli sjuk. Vid en operation stängs det för gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katrin och lille Lowe

Detta är min berättelse om hur det är att få ett barn, ett prematurbarn. Hur livet på kort tid kan vändas helt upp och ned. Välkommen att följa mig och min älskade familj!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela