Livet med Lowe

Detta är min berättelse om hur det är att få ett barn, ett prematurbarn. Hur livet på kort tid kan vändas helt upp och ned. Välkommen att följa mig och min älskade familj!

Ett nytt liv

Publicerad 2014-07-27 21:50:00 i Allmänt, Sjukhus, barn, familj, prematur,

Efter ca 2 timmar fick jag sätta mig i rullstolen och vi tog hissen en våning upp.
 
Vi fick lära oss rutinerna när man kom innan för dörren till hans sal. Tvätta händerna, sprita händerna.
 
Barnsjukskötersan visade vilken kuvös han låg i. Vi lyfte på kuvöstäcket. Jösses. tror jag hade tappat bort att jag sett honom 2 timmar tidigare.
Han låg där så fint och var så liten.

 
 
Vi bara stod och tittade på detta lilla liv, som vägde 685 gr var 31 cm lång, som kommit alldeles för tidigt. Men var så välkommen ändå så klart.
 
Nu startade ett liv vi inte alls kunde föreställa oss, ett liv vi inte alls hade med i vår planering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katrin och lille Lowe

Detta är min berättelse om hur det är att få ett barn, ett prematurbarn. Hur livet på kort tid kan vändas helt upp och ned. Välkommen att följa mig och min älskade familj!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela