Livet med Lowe

Detta är min berättelse om hur det är att få ett barn, ett prematurbarn. Hur livet på kort tid kan vändas helt upp och ned. Välkommen att följa mig och min älskade familj!

Starten på ett nytt liv

Publicerad 2014-07-16 15:18:34 i Allmänt, Livet, barn, familj, graviditet, tankar,

I höstas bestämde vi oss.
 
 
Det var dags att ta ytterligare ett steg.
 
Nu var det tid att vi blev en familj.
 
Jag var inställd på att det skulle kunna ta sin lilla tid. Det är det man hör iallafall, när man skyddat sig i många år behöver kroppen ställa om sig.
Men vad snopna vi blev när den lilla stickan visade ett + redan efter två månader utan skydd.
Mina tankar slets mellan att detta skulle bli helt underbart eller var jag kanske inte redo än..?
 
Allt vad dagarna gick blev det såklart bättre tankar och man blickade framåt.
 
Starten på graviditet var helt smärtfri. Var en aning trött men det är inte konstigt när det händer en hel del i kroppen. Mycket som ska ställas om.
Även fortsättningen var kanon, hade verkligen inget att klaga på. Fortsatte att träna och följde med vänner när de gick på krogen förstås nykter. Var inte beredd att släppa allt det sociala det ger.
 
Så klart man hade en dröm och tanke på hur allt skulle bli.
Hur vår sommar skulle bli.
Båten renoverades för att kunna vara gravid
och tjock som jag för en gång skull kunde
tänka mig bli.
Att man skulle jobba till semestertider
sen gå hem och njuta och boa
innan det lilla knytet som låg i min mage
tänkte komma ut. 
 
 
 
 
Allt detta togs ifrån oss och vi blev lite snuvade av konfekten när h*n tyckte det var bra att komma ut redan i vecka 23+3

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-07-17 22:56:42

Skönt att du känner att du kan och vill skriva av dig! Har tänkt på er mycket, hoppas det fortfarande går framåt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katrin och lille Lowe

Detta är min berättelse om hur det är att få ett barn, ett prematurbarn. Hur livet på kort tid kan vändas helt upp och ned. Välkommen att följa mig och min älskade familj!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela